Guy Walgraef

**onder constructie**

Sinds zijn 17e was Guy actief in de Aalsterse carnavalswereld. Als individuele carnavalist stapte hij mee in de stoet, maar in 1987 sloot hij aan bij Akv Vrièt, waar hij zich als bestuurslid engageerde. Muziek is voor Guy erg belangrijk; hij speelde orgel en houdt van zingen. Toen Kris De Poorter in 1988 kandidaat Arendprins was, schreef Guy voor hem een liedje. Het wakkerde de tekstschrijver in hem aan en toen Pascal in 1990 kandidaat Arendprins was, schreef Guy ook voor hem een lied. Kris De Poorter was dat jaar kandidaat Prins Carnaval van Aalst en Guy schreef voor hem het lied 'De Karnavalist' op melodie van Astrid Nijgh. Antoine Van der Heyden, die de show van Kris mee bedacht, vond het lied echter minder geschikt, waardoor het even in de kast verdween. Het lied werd uiteindelijk op de Oilsjterse Avond (1991 of 1992) door Guy zelf gebracht, waarna het erg populair werd.

De liedjes van Guy zijn niet echt meestampers; hij gaat meer voor liedjes waarin een verhaal verteld wordt.

Guy is lid van De Prinsencaemere en ook al was hij nooit zelf Prins Carnaval, toch is hij erg actief binnen de vereniging.

lid van De Prinsencaemere, werkend bestuurslid van Vrièt. maker van liedjes.

1994: duet met Els De Pauw (vriendin Yvan DB): Vriendschap - melodie Liesbeth List en ramses Shaffy. [1]

  1. Het Nieuwsblad, 9 februari 1994