Wikia

Prinsenverkiezing 1955
Fransky 1955
(Het Aalsterse Volksleven 2, Jos Ghysens)

Datum:

13/02/1955

Zaal:

Madelon

Winnaar:

Don Juan (Fransky De Boitselier)

Verliezer(s):

Charlie Chaplin, Trendyboy, Boemelbaron

Presentator:

Gustaaf De Stobbeleir

Orkest:

Showgezelschap

De tweede Verkiezing van Prins Carnaval werd georganiseerd op zondag 13 februari 1955 in zaal Madelon. De winnaar was Don Juan, de schuilnaam van Fransky De Boitselier , die ook het vorige jaar de verkiezing won.

Tweede verkiezingEdit

Na het succes van de eerste verkiezing van Prins Carnaval in 1955, twijfelde men er niet aan om hier een traditie van te maken. Kandidaten kregen van 15 januari tot 6 februari om zich schriftelijk kandidaat te stellen bij het inrichtend comité. De kandidaten dienden opnieuw een schuilnaam op te geven, waaronder zij op de avond van de verkiezing te zien zouden zijn.

In de zaal was plaats voorzien voor 50 toeschouwers, die 25 Frank betaalden voor een kaart.

De verkiezing van de nieuwe Prins lag volledig in handen van het publiek. Elke toeschouwer kon één stembiljet kopen voor 5 Frank, waarmee ze hun stem konden uitbrengen. De avond werd opgevrolijkt door verschillende optredens, waaronder zanger Louis Baret, danseresje Pinky, kuntzangeres mevrouw Plessers en accordeonspeler Willy Wynant. 

Don Juan wintEdit

Fransky De Boitselier

Vier kandidaten dingden mee voor de titel van Prins Carnaval 1955. De toeschouwers, behalve de leden van het inrichtende comité, waren de enigen die mochten stemmen voor de nieuwe Prins. Als winnaar kwam Don Juan (Fransky De Boitselier) uit de bus, hij kreeg 5.988 punten van het publiek. Hij liet zijn drie tegenkandidaten, Charlie Chaplin (5.026 punten), Trendyboy (4.729 punten) en Boemelbaron (4.053 punten), achter zich en kroonde zich voor de tweede keer op rij tot Prins Carnaval van Aalst.