Wikia

De Verkiezing van Prins Carnaval vond in 2006 plaats op 4 februari. Michel Picqueur haalde het van Patrick De Neve.

Kandidaten Edit

Er stelden zich twee oude-bekenden kandidaat voor de titel van Prins Carnaval 2006.

  • Michel Picqueur: Michel stelde zich in 2004 al eens kandidaat, maar verloor toen van Tom Vermeir. Sinds zijn verliesbeurt was zijn campagne nooit gestopt. Als drankenhandel sponsorde hij verschillende groepen en ook in steden buiten Aalst ging Michel bij bevriende groepen campagne voeren. Tijdens de Arendprinsenverkiezing in 2004 maakte Michel reeds bekend dat hij het in 2006 opnieuw zou proberen. Op zijn campagnebal bewees Michel dat hij veel geleerd had na zijn vorige deelname; hij was een podiumvast entertainer geworden die geen enkele valse noot zong. 
  • 2006 - Kandidaat De Pat, Patrick De Neve

    Affiche kandidaat Patrick

    Patrick De Neve: Patrick werd al eens Prins Carnaval in 1986 en probeerde het na 20 jaar nog eens. Hiermee was hij de eerste prins die zich, na de reglementswijziging, voor een tweede keer aangaf. Patrick zijn campagne was met een bescheiden budget; op deze manier wou hij aan de carnavalisten bewijzen dat geld niet het belangrijkste is om Prins Carnaval te worden. Zijn campagnebal vond plaats in de zaal naast de kantine van de carnavalswerkhallen. Het campagnebal was klein, maar daarom niet minder goed. De eerste 500 aanwezigen kregen een gratis pin opgespeld en zijn affiche werd op een spectaculaire wijze onthuld. Zijn campagnelied werd geschreven door Frank Van Rymenant.